Procedura reklamacyjna
Niniejsza procedura reklamacyjna została opracowana zgodnie z przepisami ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny oraz ustawy nr 634/1992 Dz.U., Ustawa o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami (zwana dalej „Ustawą”) i ma zastosowanie do towarów konsumpcyjnych (zwanych dalej „Towarami”), w odniesieniu do których Kupujący korzysta z praw z tytułu odpowiedzialności za wady w okresie gwarancji (zwana dalej „Reklamacją”).
Konsumentem jest każda osoba, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę z przedsiębiorcą lub w inny sposób z nim współpracuje.
Sprzedawcą jest MILITARY RANGE s.r.o., Tržní 330, 436 01 Litvínov, IČ: 28719166, DIČ: CZ28719166 Czechy
Klientem naszego sklepu internetowego jest Kupujący będący konsumentem lub Kupujący, który przy zawieraniu i wykonywaniu umowy działa w zakresie swojej działalności gospodarczej lub innej działalności gospodarczej.
Wady towaru
Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za to, że towar jest wolny od wad w chwili odbioru. W szczególności Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za to, że w chwili odbioru towaru przez konsumenta:
towar ma właściwości, które strony uzgodniły, a jeżeli nie doszło do uzgodnienia – właściwości, które sprzedawca lub producent opisali lub których kupujący spodziewał się ze względu na charakter towaru i na podstawie stosowanej przez nich reklamy,
towar nadaje się do celu, który sprzedawca oświadcza lub do którego rzeczy tego rodzaju są zazwyczaj używane,
towar odpowiada jakością lub wzorem uzgodnionej próbce lub wzorowi, jeżeli jakość lub wzór zostały określone na podstawie uzgodnionej próbki lub wzorca,
towar jest w odpowiedniej ilości, mierze lub wadze oraz
towar spełnia wymagania przepisów prawa. Prawa z tytułu wad towaru
Jeżeli rzecz nie ma wyżej wymienionych właściwości, konsument może żądać również dostarczenia nowej rzeczy bez wad, chyba że jest to nierozsądne ze względu na rodzaj wady. Jeżeli jednak wada dotyczy tylko części rzeczy, konsument może żądać tylko wymiany części; jeśli nie jest to możliwe, może odstąpić od umowy.
Jeżeli jednak jest to nierozsądne ze względu na rodzaj wady, w szczególności jeżeli wadę można usunąć bez zbędnej zwłoki, konsumentowi przysługuje prawo do bezpłatnego usunięcia wady.
Konsumentowi przysługuje prawo do dostarczenia nowej rzeczy lub wymiany części również w przypadku wady, którą można usunąć, jeżeli rzecz nie nadaje się do prawidłowego użytkowania z powodu powtarzającego się występowania wady po naprawie lub z powodu dużej liczby wad. W takim przypadku konsumentowi również przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
Jeżeli konsument nie odstąpi od umowy lub nie skorzysta z prawa do dostarczenia nowej rzeczy bez wad, wymiany jej części lub naprawy, może żądać stosownego obniżenia ceny. Konsument ma prawo do stosownego obniżenia ceny także wtedy, gdy sprzedawca nie może dostarczyć nowej rzeczy bez wad, wymienić jej części lub naprawić, a także gdy sprzedawca nie usunie wady w rozsądnym czasie lub gdy usunięcie wady naraziłoby konsumenta na znaczne trudności.
Kupującemu nie przysługuje prawo do reklamacji z tytułu wadliwego wykonania umowy, jeżeli wiedział przed odbiorem rzeczy o wadzie lub jeżeli kupujący sam ją spowodował.
Terminy
Konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji z tytułu wady towaru konsumpcyjnego, która wystąpi w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od dnia odbioru. Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od dnia odbioru, uważa się, że rzecz była wadliwa w chwili odbioru.
Okres gwarancji rozpoczyna się z chwilą odbioru Towaru przez Klienta. Okres gwarancji dla Kupującego będącego Konsumentem wynosi 24 miesiące, natomiast dla Kupującego, który zawierając i realizując umowę, działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub innej działalności gospodarczej, okres gwarancji wynosi jedynie 12 miesięcy. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o okres, w którym Towar był naprawiany w ramach gwarancji. W przypadku wymiany Towaru, okres gwarancji rozpoczyna swój bieg na nowo.
Gwarancja nie obejmuje towarów używanych, oznaczonych w tekście jako „używane”.
Inne
Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady nie obejmuje:
uszkodzeń mechanicznych produktu ani wad umyślnych lub nieumyślnych, powstałych w wyniku nieprofesjonalnego lub niewłaściwego obchodzenia się z nim przez Kupującego lub. osób trzecich
zużycie rzeczy spowodowane jej zwykłym użytkowaniem
towar sprzedany po niższej cenie z powodu wady, za którą uzgodniono niższą cenę
towar naprawiony
używanie produktu w warunkach niezgodnych z przeznaczeniem
wady powstałe w wyniku zdarzenia nieuniknionego
zużycie rzeczy spowodowane jej zwykłym użytkowaniem, w przypadku rzeczy sprzedanej po niższej cenie z powodu wady, za którą uzgodniono niższą cenę, w przypadku rzeczy używanej z powodu wady odpowiadającej stopniowi użytkowania lub zużycia, jakie rzecz miała w chwili wydania jej kupującemu, lub jeżeli wynika to z charakteru rzeczy.
Na żądanie konsumenta Sprzedawca jest zobowiązany wydać konsumentowi pisemne potwierdzenie obowiązków wynikających z wadliwego wykonania w zakresie określonym przepisami prawa (karta gwarancyjna). Jeżeli charakter rzeczy na to pozwala, wystarczające jest wydanie Kupującemu zamiast karty gwarancyjnej dokumentu zakupu rzeczy zawierającego dane (faktura), który musi zawierać te same dane, co karta gwarancyjna. Karta gwarancyjna musi zawierać imię i nazwisko, nazwę lub firmę Sprzedawcy, numer dowodu osobistego, adres siedziby (w przypadku osoby prawnej) lub adres zamieszkania (w przypadku osoby fizycznej). W przypadku udzielenia gwarancji dłuższej niż rękojmia, Sprzedawca określi warunki i zakres gwarancji rozszerzonej w karcie gwarancyjnej.
Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy we wszystkich przypadkach przewidzianych przepisami prawa.